marți, 10 ianuarie 2012


Război între Băsescu şi doctorul Raed Arafat. Miza:proiectului legii sănătăţii

 Scris de D.S.S.

Proiectul Legii sanatatii a declansat un scandal intre Traian Băsescu si Raed Arafat. Seful statului a intervenit luni seara în direct la Realitatea TV pentru a răspunde criticilor aduse de subsecretarul de stat Raed Arafat pe tema proiectului legii sănătăţii. 
Cred că este un moment în care trebuie să lamurim totul public. vreau să fim oneşti. V-am rugat ca orice observaţie aveţi pe tema serviciilor de urgenţă să o înaintaţi la noua lege. Acesta a fost şi motivul telefonului meu“, a declarat preşedintele Traian Băsescu, în direct la Realitatea TV.
Contribuţia dumneavoastră este un scandal public şi dezinformarea populaţiei. Citez din proiectul de pe site-ul ministerului: Asistenţa medicală de urgenţă se asigură gratuit tututor pacienţilor, indiferent de condiţia lor. art 66, alin 1, din proiectul noii legi. De asemenea, nimeni nu ridică problema privatizării, pompieri.  Concluzionăm că nu are nimeni nici o treabă cu SMURDUL. Am în faţă capitolul legat de servicii. Unde intervine zona privată, în comparaţie cu ce e acum? Avem spitalele transferate la administraţiile locale?Avem ambulanţe la spitalele private. Ne-ar deranja dacă cumpără şi ele şi le pun la dispoziţia spitalelor? Avem spitale private? Ne deranjează dacă îşi cumpără ambulanţe sau invers? Care e nemulţumirea dvs? Am văzut afirmaţii de genul “se duc banii la sectorul privat… . avem în program achiziţia a 1.200 de ambulanţe. Dacă m-ar supăra dacă statul ar lua 800 şi 400 să le ia privatul?  Acest proiect de lege este pentru discutat. Cea mai corectă abordare este să se prezinte la ministru“, a spus preşedintele.
Vreau să-l atenţionez pe domnul doctor Arafat că acest proiect de lege este pentru discutat, de asta a fost lansat în dezbatere publică, cea mai corectă abordare este să se prezinte la ministru cu observaţiile dânsului şi nu să creeze o psihoză publică, că acest guvern, ticălos, de altfel, nu, domnu’ Arafat, vrea să distrugă sistemul de ambulanţă, să-l dea la nişte golani privaţi“, a mai punctat şeful statului.
Şeful statului a intervenit ulterior şi i-a recomandat lui Raed Arafat să renunţe la funcţia de secretar de stat din Ministerul Sănătăţii, dacă nu este de acord cu noua lege a Sănătăţii. “Aştept ca Raed Arafat să-şi înţeleagă misiunea“, a spus Băsescu.
Eu cred că trebuie să mă gândesc foarte serios să vorbesc din afară. Eu din interior sunt limitat să discut cu domnul ministru. Până mâine mă voi gândi dacă îmi dau demisia. Lumea nu mă crede. Nu ştiu de ce lumea crede că mă apăr pe mâine. Mâine voi găsi un alt loc, mai bine plătit. Personalizăm totul în jurul unui om şi nu ne uităm la ce se întâmplă în sistemul de urgenţă, tocmai ca să-l mulţumim pe Vlădescu. Asta e ultima bătălie pentru dezvoltarea unui sistem de urgenţă. Mă retrag şi vorbesc din afară ca orice cetăţean român, fără să am obligaţii în Guvern. Aşa este normal şi onest din partea mea“, a declarat Raed Arafat, la Realitatea TV.

Sursa:
http://www.ziuaveche.ro/actualitate-interna/politica-interna/razboi-intre-basescu-si-doctorul-raed-arafat-mizaproiectului-legii-sanatatii-68176.html