Incã de prin 2010, a început nebunia cu recalcularea pensiilor militare. Incã de pe atunci, ministrul apãrãrii s-a angajat în nişte acţiuni insuficient gândite, imposibil de finalizat în termenele asumate. Reamintesc doar “povestea” cu trimiterea pensionarilor la Centrele Militare pentru a solicita adeverinţe de venit, în condiţiile în care Centrele Militare nu fãceau faţã volumului de muncã presupus de încadrarea în termenele impuse, precum şi neimplicarea încã de la început, în aceastã activitate, a tuturor structurilor existente în cadrul M.Ap.N. Rezultatul a fost dezastruos şi a dus la stoparea acţiunii în vederea modificãrii hotãrârii de guvern iniţiale. Dupã pãrerea mea, într-un stat normal, ãla era momentul în care ministrul apãrãrii trebuia sã-şi dea demisia, sau sã fie demis. Am zis stat normal, n-am zis România!
A urmat sarabanda declaraţiilor ministeriale potrivit cãrora, în prima fazã, “nici o pensie militarã nu va fi afectatã”, urmatã în faza a doua de “nici o pensie sub 3000 lei nu va fi afectatã” şi finalizatã prin “nici o pensie sub 3000 lei şi stagiu complet nu va fi afectatã”.
A venit apoi “raportul” privind încheierea acţiunii de revizuire a pensiilor, de la 01 iunie. Tot atunci, au fost publicate pe site-ul M.Ap.N., care este interfaţa oficialã a acestui minister cu societatea, tabele cu noile pensii iar diverşi funcţionari din M.Ap.N., fie ei civili sau militari, au început sã prezinte statistici cu câte pensii au crescut, câte au scãzut, câte s-au menţinut. La momentul acela, foarte multe pensii apãreau neschimbate în acele tabele, de te şi mirai cum or fi rezultat exact aceleaşi cifre în urma aplicãrii unor metode diferite de calcul. Dupã circa o lunã, sumele din tabele în care erau prezentate pensiile la sfârşitul operaţiunii de revizuire, au început sã se modifice, de parcã revizuirea se terminase dar continua. Iar modificãrile au tot continuat pânã spre sfârşitul anului, cã d-aia se finalizase revizuirea la 01 iunie! Tot pe atunci, ministrul apãrãrii înştiinţa umanitatea cã noile decizii de pensie vor fi trimise în perioada noiembrie-decembrie. De ce atunci din moment ce revizuirea se finalizase la 01 iunie, nu ne-a mai spus. Cert este cã unii pensionari au primit noile decizii încã din august, iar alţii deabia în ianuarie 2012.
Intre timp, presa a fost inundatã cu cifre care arãtau cã majoritatea pensiilor au crescut în urma revizuirii şi cã fondul de pensii necesar acuma este mai mare decât cel de dinaintea revizuirii. Au început jurnaliştii sã interpreteze, sã protesteze, sã-şi manifeste indignarea, iar pensionarii militari au devenit ţintã a nemulţumirilor populaţiei afectate de crizã.
Numai cã, pânã la urmã, destul de multe pensii sub 3000 lei au fost micşorate în urma revizuirii, destul de multe pensii care figurau pe site-ul oficial al M.Ap.N. ca mãrite şi, deci, fuseserã numãrate în rândul celor raportate ca mãrite, care au contribuit la indignarea populaţiei, s-au dovedit a fi micşorate substanţial la primirea deciziilor. Ca sã fie tacâmul complet, de pe site-ul official al M.Ap.N. au dispãrut adresele de poştã electronicã la care putea fi contactat ministrul, sau cabinetul sãu, şi adresa de poştã electronicã a Direcţiei Financiat-Contabile. Iar în ceea ce priveşte Casa Sectorialã de Pensii de pe lângã M.Ap.N. aceasta nici nu existã! Cã, d-aia este acel site interfaţa oficialã a ministerului cu populaţia din ale cãrei taxe şi impozite trãiesc locatarii acelei clãdiri, nu?!?
Rezultatul?
Ministrul apãrãrii naţionale a devenit o persoanã lipsitã de orice credibilitate.
Funcţionarii din M.Ap.N. care au prezentat date false opiniei publice şi-au pierdut orice urmã de credibilitatea.
Site-ul oficial al M.Ap.N. a devenit un instrument lipsit de credibilitate.
Una peste alta, cine mai dã doi bani pe acest M.Ap.N?
Oare cine a urmãrit decredibilizarea M.Ap.N.? Cã ceea ce am observat noi, a observat şi restul lumii. Si, desi, spre deosebire de pensionarii militari, ceilalţi nu zic nimic, ei înţeleg foarte bine cã pe acest minister din România şi pe cei care lucreazã acolo nu se poate pune bazã, pentru cã nu prezintã încredere şi te pot minţi oricând. Iar fãrã încredere, nu dã nimeni doi bani pe tine. Mai ales când pretinzi cã eşti şi aliat. Aliat în care nu poate nimeni sã aibã încredere? Haida, de! Stiu, urmeazã bombasticele formule trimiţãtoare la încrederea pe care aliaţii o manifestã faţã de M.Ap. N. şi reprezentanţii sãi legitimi, de parcã noi, ãştilalţi, am fi cãzuţi acuma din dud şi n-am şti cã aliaţii nu-ţi vor spune niciodatã verde, în faţã, cã “te-au prins cu raţa-n gurã”. Ceea ce nu înseamnã cã, dacã nu îţi spun în faţã, ei nu înţeleg cu cine au de a face şi nu-şi adapteazã corespunzãtor acţiunile.
Ca sã fiu foarte sincer, dacã eu aş fi mai marele responsabil pentru securitatea acestei ţãri, pe mine m-ar interesa foarte tare sã aflu rãspunsul la aceste întrebãri. Da’ … nu sunt!
Sursa:
http://www.altfel.info/observator/2129-cine-dorete-decredibilizarea-mapn-si-de-ce.html