joi, 31 mai 2012


Reprezentare la Consiliului European: Băsescu ar putea fi suspendat

Scris de : M.A.

Deşi nu îşi doreşte să se ajungă aici, Traian Băsescu ar putea fi suspendat, dacă refuză să ţină seama de decizia Parlamentului în cazul reprezentării la Consiliul European, a declarat Victor Ponta.
“Eu nu-mi doresc acest scenariu, dar nici nu-l exclud”, a spus Ponta, întrebat la Realitatea TV despre posibilitatea de a se cere suspendarea preşedintelui dacă nu acceptă eventualul mandat pe care Parlamentul îl va da prim-ministrului pentru a reprezenta România la Bruxelles pe 28 iunie.
“România are un singur loc (la Consiliul European – n.r.), toate ţările au un singur loc. E decizia din 2012, nimeni nu mai merge în echipă de doi. Acolo la masă sunt 24 de prim-miniştri şi trei preşedinţi, preşedintele Franţei, preşedintele Ciprului şi România, până acum. Deocamdată. Până să merg eu la Bruxelles, vine Bruxelles-ul la Bucureşti, preşedintele Comisiei Europene, domnul Barroso, plus 11 prim-miniştri”, a mai spus Victor Ponta, transmite Agerpres.
El a subliniat că pe 12 iunie, după alegerile locale, se va adresa Parlamentului pe acest subiect, urmând să prezinte o informare cu privire la agenda Consiliului European. “Eu pe 12 iunie, după alegeri, voi merge în Parlamentul României şi voi prezenta Parlamentului României o informare despre subiectele aflate pe agenda summitului din 28 iunie. (…) Voi spune şi voi reda Parlamentului ceea ce nu am mai avut în ultimul timp, şi anume dreptul de a fi informat şi de a da un mandat celui care reprezintă la Bruxelles România. Poate să reprezinte la Bruxelles şi preşedintele României şi premierul, important este, însă, ceea ce este pe agendă. Eu nu am contestat niciodată şi nu voi contesta niciodată dreptul preşedintelui”, a explicat şeful Executivului.

Sursa:
 http://www.ziuaveche.ro/actualitate-interna/politica-interna/reprezentare-la-consiliului-european-basescu-ar-putea-fi-suspendat-97767.html