joi, 31 mai 2012


Există pedelişti cu faţă umană?

Jurnalul unui dezertor


După potopul de înjurături, etern cod portocaliu, pe care-l suportă fiinţa mea, vinovată de a se manifesta critic la adresa puterii băsiste şi a partidului-trenă, iată şi o mustrare delicată, venită de la un fost coleg din adolescenţă. Ce ai cu noi? – m-a întrebat el, cu o dojană în glas care mi-l aminteşte puşti, în internatul din Vălenii de Munte. N-am priceput care-i extincţia acestui "noi”, unde începe şi cu cine se mărgineşte.
Văzându-mă încurcat, Petrică, azi profesor care predă limba lui Moliere, mă luminează. Noi, pedeliştii! Ce treabă ai tu cu pedeliştii? Mi-a povestit încurcat că a trebuit s-o facă, în şcoli nu mai puteai profesa normal fără partid, a avut chiar şansa unei promovări. M-a luat şi pe mine valul, dar nu m-am procopsit, n-am făcut avere, n-am nici acum automobil poate şi pentru că, ştii doar, am fobia motoarelor mai ales dacă trebuie să le pilotez eu. Da, Petrică a fost şi a rămas un vieţuitor al spaţiilor protejate discret. A intrat în PDL căutând protecţie. Acolo a găsit o lume dominată de rechini care, chiar dacă nu-i plăceau, a nădăjduit că-l vor apăra. L-au apărat?
N-am nimic cu tine Petrică. Adolescenţa, veştejită şi în tine şi în mine, nu poate fi sufleteşte eliminată. Învelită de aripile de liliac ale timpului, ea coexistă în noi, inimă care pulsează prin amintiri. De ce mă cert cu partidul lui Băsescu? Pentru că este al lui Băsescu, iar pentru mine Băsescu e numele unei calamităţi. A presărat mai multe victime decât toate cutremurele şi inundaţiile la un loc şi a pulverizat România mai apăsat decât dacă o lovea un meteorit. Partidul de care se foloseşte şi din care spui că faci parte, este o structură mercenară, cu ideologii variabile şi în care doar cei din vârf sunt răsplătiţi. Ei nu sunt cei mai buni. Sunt, în schimb, cei mai eficienţi. Eficienţi în raport cu ce le cere Băsescu şi eficienţi în îndestularea pungii personale.
Ei au făcut în aceşti ani averi incredibile. Se spune că s-a furat mereu la noi. Ei bine, guvernarea Băsescu, fiindcă el a fost non-stop la butoane, a furat cât toate guvernările precedente la un loc şi încă ceva peste. Iată de ce, dragă Petrică, eu nu cred că PDL este partid şi nici tu, iartă-mă, căzut ca musca-n lapte, dar laptele în care te îneci tu e brânzit, nu eşti membru de partid. Figurezi acolo ca un minuscul bob de nisip care ajută bolovanii mari să-şi arate muşchii. Pentru a redeveni partid, dacă a apucat să fie vreodată, ar trebui mai întâi să se scuture de Băsescu. Să se scuture de vârfurile mafiote care au supt fără paiul ideologiei, care au îngurgitat umflându-se în penele averii şi nu numai.
Dezbrăcaţi-vă de Udrea, de Boc, de Pinalti, de Hoară, de Popescu zis Căpuşă, de şuiţa Berceanu şi de scriitorul cu oi pe dealuri. Toţi aceşti grofi n-au nimic comun cu tine care ai rămas un amărât de dascăl, iartă-mă, nevoit la o adeziune politică falsă şi caraghioasă. Tu nu eşti într-un partid, ci figurezi într-o bandă, ca un avocat american din cartea lui Grisham, care se credea într-un barou şi el făcea parte, fără să ştie, din mafie. Suporţi pocinoage? Zici, da, şi te cred. Numai că tu le suporţi degeaba. Mă bucur că te-am revăzut. Fii sigur că n-am nimic cu tine.

Sursa:
 http://www.jurnalul.ro/editorial/exista-pedelisti-cu-fata-umana-614297.htm