vineri, 23 martie 2012


Păpușarul de la Cotroceni ține în continuare aproape serviciile, indiferent de controverse
Băsescu elogiază SRI-ul în plin scandal Boldea


Când vine vorba de serviciile de informații și de partidul său de suflet, PDL, Traian Băsescu nu prisosește niciun cuvânt de laudă. 
Băsescu nu s-a dezmințit nici vineri când a participat la bilanțul activității SRI.
"Am constatat un progres față de 2010", a punctat Băsescu încă de la începutul discursului său făcând referire la activitatea SRI din 2011.
"SRI a reuşit să ţină sub control orice intrare a unor oameni suspecţi, în aşa fel încât cetăţenii au fost în deplină siguranţă şi în 2011. (...) Niciun om politic sau din justiţie sau din orice altă activitate nu mai poate sta liniştit. SRI are o consistentă muncă de prevenire a actelor de corupţie", a mai spus Traian Băsescu, senin, deși România se află în plin scandal al fugii unui om politic anchetat.
Pentru plecarea din țară a lui Mihail Boldea, Băsescu nu găsește responsabilă nicio instituție a statului.
"Există tentaţia publică de a da vina pe procuror pentru un aranjament. Nu, eu cred că a fost o neîndemânare a procurorilor în modul cum au gestionat chemarea grupului, pentru că ei avut 24 de ore să facă 22 de percheziţii domiciliare, să facă referatele, să audieze vreo 20 de oameni, să facă referatele de arestare pentru oopt din ei. Este clar că aici, lucrând sub o asemenea presiune, într-un timp atât de scurt – 24 de ore, procurorii au putut să greşească", a spus Băsescu, după prezentarea bilanţului SRI.
Mai mult, Băsescu a încercat să mascheze incompetența serviciilor și a procurorilor, anunțând că fostul parlamentar PDL a fost localizat deja. "Acum e în Kenya", a asigurat președintele serviciilor secrete.
După ce "s-a implicat" în cazul Hayssam, Traian Băsescu a ținut să ne anunțe vineri că se va implica personal și în aducerea lui Mihail Boldea...
"Aş vrea să fac o observaţie, am văzut aprecierile din presă cu privire la cazul Boldea. Sigur că, imediat ce am aflat, am dorit şi eu să ştiu cum a fost posibil, pentru că tot mandatul meu am tot alergat după de-ăştia să-i aducem înapoi - Nahor, Popa, Necolaiciuc şi alţii şi încercăm pe Omar Hayssam. Şi acum s-a mărit lista, dintr-o dată. (...) Mă voi implica şi în acest caz de readucere a lui înapoi. Ştim unde este, facem toate eforturile politice. Acum e în Kenya, nu ştim unde va fi diseară. Încă de aseară statul român a declanşat toate procedurile pentru ca Boldea să revină în ţară. Nu ştiu cât de repede, cât va dura, dar vă asigur că îl vom găsi şi în gaură de şarpe până la urmă. Va trebui, aşa cum a fost şi cu alţii", ne-a asigurat Băsescu.


Marieta Vişan

Sursa:
 http://www.cotidianul.ro/basescu-elogiaza-sri-ul-in-plin-scandal-boldea-177124/