Saloanele lui Udrea duc la uşa lui Băsescu
Foto: Dragos Stoica / Intact Images
Standurile cu care MDRT promovează frunza Elenei Udrea în străinătate sunt amenajate de firma cumnatului şefei de cabinet a preşedintelui Traian Băsescu, Claudia Copaci.
Firmele New Consulting & Engineering Grup şi 911 Casa de Print şi Producţie au primit bani de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, condus de Elena Udrea, pentru a amenaja standurile expoziţionale în cadrul târgurilor de turism de la Londra din 2010, respectiv 2011.
Unul dintre patronii celei de-a doua firme este Alexandru Theodor Copaci, cumnatul Claudiei Copaci, care ocupă funcţia de director de cabinet la Cancelaria preşedintelui Traian Băsescu.
Deşi nu are nici un angajat, firma 911 Casa de Print şi Producţie a reuşit performanţa să devină abonată la banii statului, în special ai Ministerului Turismului şi Dezvoltării Regionale.
Potrivit ultimelor date financiar-contabile raportate Ministerului Finanţelor Publice, în 2009 a înregistrat o cifră netă de afaceri de 51.663 lei, un profit de 1.003 lei, având datorii în valoare de 12.309 de lei.
Anul acesta, firma lui Copaci a avut o dezvoltare spectaculoasă a activităţii: în luna martie firma 911 Casa de Print şi Producţie a amenajat standul MDRT de la Târgul de la Berlin, iar în noiembrie s-a ocupat de amenajrea şi decorarea standului MDRT de la Târgul Internaţional de la Londra „World Travel Market“ (WTM).
Pentru standul de la Târgul de turism din Berlin 911 Casa de Print şi Producţie a încasat aproximativ 250.000 de euro. Oferta făcută de firma lui Copaci a fost desemnată câştigătoare dintre toate cele patru înregistrate. Târgul a vut loc în perioada 9-13 martie, iar contractul a fost atribuit exact în ziua în care a început târgul, respectiv data de 9 martie, potrivit SEAP.
Cine citeşte anunţul de atribuire îşi poate da seama, cu uşurinţă, că ceva este în neregulă deoarece firma respectivă nu avea când să realizeze toate materialele necesare pentru participarea la târg şi nici nu prea avea timp să amenajeze şi să decoreze standul MDRT.
Automat ne ducem cu gândul că şi de data asta Elena Udrea cunoştea câştigătorul cu mult timp înainte de finalizarea licitaţiei, organizată aşa, doar de ochii lumii. Participarea Ministerului Turismului la Târgul de la Berlin „Internationale Tourismus Borse“ şi organizarea unei Seri Româneşti a fost asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operaţional Regional (POR) 2007-2013, Axa prioritară „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului".
Standul amenajat de SC 911 Casa de Print şi Producţie SRL la Berlin a avut o suprafaţă de 610 mp şi a găzduit 48 de expozanţi din România. Cu ocazia Târgului de la Berlin, Elena Udrea a apărut la televizor plimbându-se însoţită de Gheorghe Flutur, colegul său de partid şi şeful administraţiei sucevene.
Deşi Udrea vrea să atragă cu orice preţ turiştii germani în România, cu ocazia participării la ITB aceasta a avut o surpriză neplăcută deoarece reprezentanţii celor mai mari touroperatori germani i-au explicat că detinaţiile turistice româneşti nu corespund minimelor pretenţii occidentale în domeniu.
Astfel, Jorg Urbschat, reprezentantul Rewe Touristik/ITS, şi Tim Grosse, şeful TUI, i-au spus verde-n faţă Elenei Udrea că preţurile mari practicate de operatorii din turism şi serviciile de cea mai proastă calitate fac România mai puţin competitivă şi atractivă decât a fost vreodată.
După performanţele înregistrate în Berlin, firma lui Copaci a câştigat şi contractul pentru amenajarea standului Românie la Târgul de la Londra. Bugetul alocat pentru acest târg a fost de 584.627 de lei (135.000 de euro), potrivit anunţului de atribuire publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Finanţarea a fost asigurată din fonduri europene alocate României în cadrul operaţiunii de creare a unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică.
Standul României a avut 250 de metri pătraţi şi a găzduit peste 30 de coexpozanţi din domeniu: operatori şi agenţii de turism, hotelieri, transportatori, asociaţii de promovare şi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale.
În urmă cu un an, standul României de la Londra a fost amenajat de firma New Consulting & Engineering Grup, controlată de unul dintre partenerii de afaceri ai lui Alexandru Copaci. Valoarea contractului a fost de 661.000 de lei, potrivit SEAP, iar firma a fost aleasă din cele şapte oferte înregistrate de MDRT.
Standurile MDRT duc la Cotroceni
Societatea 911 Casa de Print şi Producţie SRL îi are ca acţionari pe Alexandru Theodor Copaci (95%) şi Mihail Marencu (5%). Cei doi parteneri de afaceri mai deţin împreună firmele Casa Pandora şi Lida Exclusiv. Ultima fiind în insolvenţă.
Alexandru Copaci este fratele controversatului om de afaceri Mircea Laurenţiu Copaci, fost director de marketing la FC Dinamo şi preşedinte al Clubului Sportiv Dinamo. |n toamna anului 2010, Mircea Copaci s-a căsătorit cu Claudia Constantinescu, director de cabinet la cancelaria preşedintelui României, naş fiindu-le Victor Becali.
Nunta a avut loc la Palatul Ştirbei din Capitală, iar printre invitaţi s-au aflat unii dintre cei mai importanţi actori ai momentului de pe scena politicii româneşti: Elena Udrea însoţită de Dorin Cocoş, Vasile Blaga, Raluca şi Valeriu Turcan, Gheorghe Ştefan de la Neamţ. Toţi în frunte cu preşedintele Traian Băsescu.
O altă legătură interesantă a fraţilor Copaci este Florin Mihai Suicescu, cu care sunt asociaţi în Advance Security Grup, firmă aflată în dizolvare judiciară. Potrivit presei centrale, Suicescu a fost omul de încredere şi partenerul de afaceri al lui Mihai Cuptor, care la rândul lui a fost asociat în mai multe afaceri cu Dorin Cocoş.
Un alt partener de afaceri al lui Alexandru Copaci este pedelistul Bogdan Alexandru Almaşi, fost consilier judeţean în Vâlcea până în septembrie 2011, când şi-a dat demisia. Copaci şi Almaşi sunt asocialţi în patru firme, toate cu probleme financiare. Nici Mihail Marencu nu este străin de afacerile cu Ministerul Dezvoltării.
Anul trecut firma acestuia New Consulting & Engineering Grup SRL s-a pricopsit cu un contract dubios de peste 150.000 de euro tot pentru amenajarea unui stand expoziţional în cadrul Târgului „World Travel Market“, desfăşurat la Londra în perioada 7-11 noiembrie 2010.
Oare cine a amenajat standul de la Barcelona?
România a participat pentru prima dată cu brandul turistic la Târgul destinat organizatorilor de congrese şi evenimente EIBTM Barcelona 2011.
„Este pentru prima oară când participăm la acest eveniment şi de fapt în Spania cu un brand. Nu promovăm un produs anume, ci România ca destinaţie“, a declarat Alexandru Bogdan Iosif, şeful Biroului de Turism din Madrid, potrivit Agerpres.
MDRT a participat cu stand la Târgul Internaţional de Turism de la Barcelona, care s-a desfăşurat în perioada 29 noiembrie 1 decembrie. Standul României a avut o suprafaţă de circa 70 mp şi a reunit 12 participanţi. Participarea României la acest târg a costat circa 120.000 euro, finanţarea fiind asigurată de MDRT, din fondurile europene destinate promovării României, potrivit instituţiei.
Deşi Târgul de la Barcelona s-a terminat, MDRT nu a publicat încă pe SEAP rezultatele licitaţiei în urma căreia a fost aleasă firma care a organizat standul României şi nici nu a răspuns încă întrebărilor noastre despre firma care a câştigat acest contract.
Sursa:
http://www.jurnalul.ro/economia/saloanele-lui-udrea-duc-la-usa-lui-basescu-598258.htm