luni, 12 decembrie 2011




Butuza, prinţul asfaltului din Braşov, jonglează cu banii de la Udrea
Preţul modernizării pârtiilor din Poiana Braşov a crescut cu 10 milioane euro


În guvernarea Băsescu-Boc-Udrea s-a consolidat obiceiul autorităţilor de a creşte exagerat costul investiţiilor, cu un unic scop: satisfacerea pretenţiilor materiale ale firmelor clientelei pedeliste.
Braşovul, domeniul baronului PDL George Scripcaru, a devenit proverbial pentru jongleriile grosolane cu fonduri bugetare. După cazul ultra-mediatizat al patinoarului care a costat cât nu face, e necesar să aruncăm o privire spre un alt exemplu scandalos de creşteri nejustificate ale costului unei investiţii. Vorbim aici despre extinderea domeniului schiabil din Poiana Braşov, proiect girat şi finanţat de ministerul Elenei Udrea, protectoarea primarului Braşovului, George Scripcaru.
Iată cum stau lucrurile: în anul 2006, guvernul Tăriceanu a aprobat finanţarea programului în doi paşi dezvoltare, modernizare şi extindere a domeniului schiabil din Poiana Braşov. Pasul 1 de dezvoltare, în valoare de 20 milioane euro, presupunea lucrări de dezvoltare, extindere şi lărgire pentru pârtiile Ruia, Lupului, Drumul Roşu, dotări, staţie de pompare, piloni şi construcţia instalaţiei de înzăpezire. Pasul 2 de dezvoltare, în valoare de 25 milioane euro, presupunea mărirea cu 20 de hectare a suprafeţei de pârtii, construcţia celui de-al doilea lac de acumulare şi a trei noi pârtii în conexiune cu oraşul Râşnov.
După finalizarea studiilor de fezabilitate şi a proiectului pentru pasul 1 al programului, la jumătatea anului 2008, guvernul Tăriceanu a virat cele 20 milioane euro în conturile CJ Braşov, autoritatea contractantă. La doar câteva luni distanţă, în ianuarie 2009, imediat după instalarea la putere a guvernului Băsescu-Boc 1, premierul Emil Boc a luat banii înapoi din conturile CJ Braşov, fără ca măcar să justifice în vreun fel acest gest. Sigur, la nivel de discurs public s-a urlat pe toate micile ecrane că "strângem cureaua, strângem cureaua".
În realitate, încă din 2009, în timpul ministeriatului lui Vasile Blaga, investiţia de la Poiana Braşov a fost preluată de Ministerul Dezvoltării şi de Primăria Braşov. Iar în timpul ministeriatului Elenei Udrea, costul investiţiei a crescut de la 20 la 30 de milioane de euro.
Este de amintit, în acest sens, intervenţia televizată a Elenei Udrea şi a lui Emil Boc, aflaţi în vizită de lucru în 7 noiembrie 2011 la lucrările din Masivul Postăvarul. Boc şi Udrea se declarau atunci mulţumiţi de modul în care evoluează lucrările la domeniul schiabil din Masivul Postăvarul. "Se vede cât de util sunt cheltuiţi banii. Sunt 120 de milioane de RON, iar primăria participă cu 12%. Va fi o lucrare care va sprijini turismul montan, turismul pentru iubitorii de schi. Suntem în grafic. Este cea mai mare investiţie a unui guvern în pârtii de schi", aşa se lăuda de una singură Elena Udrea, în Poiana Braşov.
Însă ministrul Dezvoltării nu ne-a explicat şi ce înseamnă în accepţiunea pedelistă a fi în grafic. Sau cum anume mai poţi fi în grafic din moment ce deja ai depăşit cu 10 milioane de euro suma prevăzută iniţial pentru această primă fază a programului.
Asta ca sa nu mai vorbim despre faptul că norocosul executant al lucrărilor este nimeni altul decât afaceristul pedelist din Braşov Marcel Butuza, omul ale căruia afaceri au crescut fabulos în doar doi ani ( 2009-2011) datorită exclusiv afacerilor cu statul.
Domnul cu pricina, căruia i se spune "prinţul asfaltului din Braşov", a devenit miliardar după contractele cu Primăria Braşov, prestând mai nou servicii de taximetrist personal al Elenei Udrea. Unul din cele trei elicoptere deţinute de acesta este, mai nou, tot timpul la dispoziţia ministrului Turismului, scriau în 25 mai 2010 jurnaliştii de la publicaţia locală „Braşovul Tău".
"Potrivit surselor noastre", spuneau tot atunci cei de la „Braşovul Tău", „cea mai recentă plimbare a Elenei Udrea cu elicopterul lui Butuza a fost pe 1 mai, când a fost dusă de la Alba Iulia, la Mamaia. Este, probabil, o parte a recompensei pe care Marcel Butuza o plăteşte către cei din PDL, ca urmare a obţinerii de contracte pe bani grei cu primăria condusă de vicepreşedintele democrat liberal George Scripcaru.
„Prinţul asfaltului"
Marcel Butuza este cunoscut drept "Prinţul asfaltului" după ce a devenit abonat la lucrările de asfaltare şi deszăpezire plătite din bugetul oraşului, dar şi al unor ministere. Iarna trecută a devenit şi prinţul zăpezii, după ce firma sa a câştigat şi lucrările de amenajare a domeniului schiabil din Poiana Braşov, lucrare ce va fi finanţată de, nicio surpriză, Ministerul Turismului, condus de Elena Udrea. Şi cum unui prinţ îi stă bine într-un palat, Butuza a cumpărat Palatul Ştirbey în apropierea căruia aterizează cu elicopterul. Potrivit unor surse politice, acesta ar avea 3 elicoptere, lucru negat de Butuza. "Sunt vreo 7, cu ce am acasă, cu machetele, vreo 7. Am un singur elicopter şi acela este luat în leasing", a explicat omul de afaceri.
Obicei cu doamna Nuţi
De data aceasta nu am mai apucat să întrebăm dacă Elena Udrea este beneficiara plimbărilor cu elicopterul său luat în leasing pentru că Marcel Butuza a închis brusc telefonul. Totuşi, în urmă cu 6 luni de zile Marcel Butuza a recunoscut că a asigurat transportul aerian pentru două doamne de vază ale PDL, Elena Udrea şi Sulfina Barbu. Pe vremea aceea nu-şi aducea aminte cu exactitate dacă doamnele au plătit sau nu transportul", explică ziariştii de la „Braşovul Tău" boom-ul afacerilor lui Butuza, bun prieten şi partener de afaceri pe bani publici al primarului pedelist George Scripcaru.

Cristina Horvat

Sursa:
http://www.cotidianul.ro/pretul-modernizarii-partiilor-din-poiana-brasov-a-crescut-cu-10-milioane-euro-166794/