sâmbătă, 10 decembrie 2011


Abuzurile regimului Băsescu
"Am fost săltați de jandarmi pentru că am îndrăznit să celebrăm Ziua Internațională a Drepturilor Omului"

Mai mulţi reprezentanţi ai unor ONG-uri pentru protecţia şi susţinerea drepturilor omului s-au adunat, sâmbătă, în Piaţa Universităţii, fiind ridicaţi de jandarmi, întrucât nu aveau autorizaţie. Cotidianul.ro a stat de vorbă cu Ionuț S., unul din demonstranții reținuți de jandarmi.
Cotidianul.ro: De ce ați fost reținuți de trupele Jandarmeriei? Unde v-au dus?
Ionuț S. : E un abuz incredibil! Noi nu am făcut altceva decât să organizăm o manifestare pașnică- și repet pașnică, cu ocazia Zilei Internaționale a Drepturilor Omului. Vă dați seama ce paradox ridicol?! Să fii arestat și bruscat de jandarmi tocmai în ziua în care în lumea întreagă se celebrează drepturile fundamentale ale omului! Să ți se calce în picioare exact în ziua asta libertatea de exprimare și libertatea ca individ! Suntem destul de mulți dar asta nu i-a împiedicat să ne înghesuie în dube ca pe cei mai periculoși infractori și să ne rețină acum abuziv, aici la Secția 1 Poliție.
- Cei de la Jandarmerie spun că nu aveați autorizație și că ați refuzat să vă legitimați.
   - Da, dar domnii aceștia omit să spună și că noi am solicitat aprobare pentru organizarea acestei manifestări de la Primăriei Capitalei și am fost refuzați fără a primi și o motivare. Lipsa unui răspuns logic la solicitarea noastră de a organiza această acţiune în Piaţa Universităţii urmată de acest desant agresiv al jandarmilor asupra noastră nu este altceva decât o uriașă sfidare la adresa democrației și a libertății de exprimare.Cât despre refuzul nostru de a ne legitima pot să spun că ăsta a fost modul în care am protestat față de abuzul jandarmilor dar mai ales față de încercările tot mai repetate ale administrației statului român de a îngrădi din ce în ce mai mult și mai vizibil dreptul la liberă exprimare. Pentru numele lui Dumnzeu, așa am ajuns în România după 22 de ani, să fim săltați de jandarmi pentru că am îndrăznit să organizăm o manifestare pașnică de Ziua Internaţională a Drepturilor Omului?! 
- Care crezi că este motivul pentru care forțele de ordine au reacționat atât de dur astăzi la manifestarea organizată de voi?
- Chiar dacă noi acolo în Piața Universității nu am afișat bannere cu inscripții politice și nici nu am strgat nimic împrotriva guvernaților, eu sunt sigur că ceea ce se întâmplă cu aceste abuzuri prin care ne sunt sugrumate libertațile fundamentale are o legătură directă cu instaurarea unui regim care se dorește a fi al fricii, al terorii și al sărăciei. Niciun jandarm sau nicio altă forță de ordine a statului nu ar îndrăzni să aresteze niște oameni care manifestă pașnic, dacă nu ăsta ar fi ordinul primit de la cel mai înalt nivel.
- Cum crezi că sună acest ordin primit de la cel mai înalt nivel?
- " Nimeni să nu mai miște în front, toată lumea să amuțească, nimeni să nu mai protesteze! " . E trist și înfricoșător ce se întâmplă în propria noastră țară! Nu vedeți, până și Putin îi lasă pe ruși să protesteze?! La noi nu se mai poate! La Cotroceni e mai rău ca la Kremlin, dacă pot rezuma situația așa. 

Cristina Horvat


Sursa:
http://www.cotidianul.ro/am-fost-saltati-de-jandarmi-pentru-ca-am-indraznit-sa-celebram-ziua-internationala-a-drepturilor-omului-166572/