marți, 6 decembrie 2011

 Parlamentarii lui Dumnezeu vor banii lui Boc
"Eu sunt în relaţii bune cu Divinitatea, urmăriţi-mi cariera politică"


Când vine vorba de Biserică, parlamentarii se dovedesc a fi largi la pungă. La punga lui Boc însă căruia senatorii şi deputaţii i-au amendat bugetul pentru 2012 de nu mai puţin 1.640 de ori pentru a obţine fonduri pentru investiţiile în lăcaşurile de cult. Practic, 20% din cele peste 9.000 de amendamente depuse la bugetul pentru anul viitor au avut în vedere bisericile. Cele mai multe propuneri au venit din partea liberalilor şi social-democraţilor, care au semnat la pachet zeci de cereri pentru direcţionarea fondurilor către parohiile din teritoriu. Parlamentarii susţin că au acţionat la cererea comunităţilor locale, a cetăţenilor, dar şi a feţelor bisericeşti, iar unii dintre ei nu se feresc să spună că "relaţia cu divinitatea" i-a ajutat în cariera politică şi tot cu ajutorul lui Dumnezeu vor reuşi să scoată banii de la Boc.

Câmpanu (UNPR): "Mie îmi place Malraux. Secolul XXI va fi religios sau nu va fi deloc. Sunt credincios"

"Mie îmi place Malraux", spune senatorul UNPR, Liviu Câmpanu, amintindu-şi unul dintre citatele sale preferate: "Secolul XXI va fi religios sau nu va fi deloc".

"Sunt credincios. Mă duc la biserică cel puţin o dată pe lună şi măcar o dată la trei luni merg la mănăstire", precizează Câmpanu pentru gândul, enumerând investiţiile pe care şi le doreşte: repararea acoperişurilor bisericilor din satele botoşănene Darabani şi Ivancăuţi şi împrejmuirea Mănăstirii din Păltiniş. În total, 800.000 de lei pe care îi solicită din fondurile guvernului: "Eu mă duc la aceste biserici şi văd cum stă să cadă acoperişul. Sunt lucruri pe care le văd cu ochii mei. Ce să facem, să aşteptăm ca reparaţiile să s efacă din banii credincioşilor? Omul dacă dă doi lei pentru el e mult".

Chiar şi aşa, amendamentele din acest an sunt mult mai modeste decât la dezbaterea bugetului de anul trecut. În 2010, Liviu Câmpanu a semnat peste 50 de amendamente ce vizau lăcaşele de cult: "Anul trecut nu a trecut niciunul. De data asta sunt mai realist".


Nicula (PSD): "Divinitatea poate mă va ajuta să trec şi aceste amendamente"

Senatorul PSD, Cosmin Nicula, crede că divinitatea îl va ajuta să treacă amendamentele depuse. "Eu sunt în relaţii bune cu Divinitatea, urmăriţi-mi cariera politică. Divinitatea poate mă va ajuta să trec şi aceste amendamente. Am depus amendamente pentru toate bisericile din Hunedoara, nu doar pentru cele din colegiul meu", a declarat, pentru gândul, Nicula. El a adăugat că a depus în total 300 de amendamente, marea lor majoritatea fiind legate de ministerul condus de Elena Udrea şi de cel al Sănătăţii.
Amendamentele pentru lăcaşurile de cult le-a făcut la recomandarea episcopului, care i-a trimis o scrisoare. "Puteţi să-l sunaţi pe episcopul judeţului Hunedoara, care a trimis o scrisoare tuturor parlamentarilor pentru a susţine anumite lăcaşuri de cult", a precizat Cosmin Nicula.

Almăjanu (PNL): "Am trecut prin greutăţi legate de sănătate şi m-am apropiat mai mult de credinţă"

Problemele de sănătate l-au făcut pe deputatul liberal Marin Almăjanu să vadă cu alţi ochi relaţia cu biserica. "Amendamentele au venit după discuţiile cu primarii şi preoţii din judeţul Teleorman, dar a fost şi iniţiativa mea. Să zic a fost 50 % - 50%. Sunt credincios, am trecut prin greutăţi legate de sănătate şi m-am apropiat mai mult de credinţă, am ţinut şi post", a explicat deputatul PNL pentru gândul. El a adăugat că nu crede că aceste amendamente vor trece, aducându-le aminte colegilor de la PDL că liberalii le mai acceptau câte un amendament în legislatura trecută.
Liberalul Titi Holban a depus aceleaşi amendamente şi anii trecuţi fără mare succes. "Aceste amendamente mi le-au cerut oamenii, au venit preoţii din localităţile respective la mine. Comunităţile sunt sărace şi nu mai pot contribui la refacerea sau continuarea lucrărilor la aceste biserici şi de aici încerc din bani de la buget să finanţăm aceste lucrări. Numărul de amendamente ţine de necesităţile care sunt, eu am depus pentru bisericile din tot judeţul Buzău, din 89 de comune, iar într-o comună sunt 2, 3, 4 biserici", a povestit istoria amendamentelor sale deputatul PNL.

Senatorul PSD Alexandru Cordoş susţine că în perioada crizei economice Biserica a luat rolul social de la stat. "În ultima vreme, în această sărăcie, mai ales la sate şi în oraşele mici biserica se ocupă foarte mult de problemele oamenilor săraci. Statul nu mai face faţă cerinţelor sociale şi biserica a preluat acest rol. Spre exemplu, la Cluj Napoca, biserica are un centru de îngrijire a bolnavilor aflaţi în ultimele zile de viaţă pentru că statul îi trimite acasă. De asemenea, există cantine pe lângă biserici. Biserica a luat rolul social de la stat în ultima perioadă", a declarat, pentru
gândul, senatorul PSD.

Belancurecu (PSD): În Tulcea, "a fost o invazie a diverselor curente, secte. O întărire a Bisericii Ortodoxe în zonă este binevenită"


Colega sa de partid, senatorul Doina Silistru a cerut suplimentarea sumei prevăzută la capitolul "Susţinerea cultelor" cu 920.000 de lei pentru următoarea unităţi de cult din judeţul Vaslui. Împreună cu senatorul PSD, Cristea Victor a mai cerut suplimentarea sumelor pentru unităţile de cult din Vaslui cu încă 180.000 de lei. Doina Silistru a declarat, pentru
gândul, că nu ştie dacă aceste amendamente vor fi aprobate, dar că "aceste lăcaşuri de cult trebuie terminate".

Nici senatorul PSD Elena Mitrea nu se aşteaptă ca amendamentale sale să aibă succes. "Am un amendament pentru biserici, dar nu este ceva politic. Sunt nevoile comunităţii locale pe care noi circulând în teritoriu, este evident că le ştim. Este vorba şi de construcţia unor grădiniţe, de amenajarea unor biblioteci nu sunt doar biserici. La cum se pune problema şi la ce deficit avem nu se aşteaptă cineva ca aceste amendamente să treacă, dar dacă nu am fi făcut critica ar fi fost pe partea aceasta de dezinzeres. Este un exerciţiu pe care trebuie să-l facem"", a precizat, pentru
gândul, senatorul Mitrea.

Senatorul PSD, Trifon Belancurecu, susţine că a depus amendamente pentru sprijinirea Bisericii Ortodoxe în lupta cu sectele. "Amendamentele mele vizează şi domenii precum educaţia şi cultura, nu le-am făcut de papară, ci cu bună intenţie. Judeţul Tulcea şi spaţiul nord-dobrogean a avut de suferit în anii 90 sub aspectul investiţiilor pentru Biserica Ortodoxă. A fost o invazie a diverselor curente, secte, care au încercat să profite de o anumită stare de lucruri în zonă. O întărire a Bisericii Ortodoxe în zonă este binevenită", a subliniat, pentru
gândul, senatorul PSD.

 Sursa:
http://www.gandul.info/politica/buget-2012-parlamentarii-lui-dumnezeu-vor-banii-lui-boc-eu-sunt-in-relatii-bune-cu-divinitatea-urmariti-mi-cariera-politica-9030614