După patru ani și cu costuri enorme, premierul Emil Boc și ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au inaugurat sâmbătă cei 32 de kilometri ai autostrăzii Timișoara-Arad, autostradă care nu a fost însă finalizată.
Cei 32 de kilometri și 12,25 kilometri din centura ocolitoare a Aradului în regim de autostradă au costat 264 de milioane de euro.
"Noroc că mai inaugurăm autostrăzi în România, că mai am şi eu ocazia să conduc, că altfel...", a spus Boc, care a urcat la volanul unui autoturism Dacia Duster pe bordul căruia a pus un pahar cu apă, iar pe locul din drepta s-a aşezat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Amândoi au mers către Arad pentru a testa calitatea lucrărilor.
Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timiș spun că autostrada nu este finalizată, ci doar se va deschide spre circulație. Inaugurarea acestui tronson de drum va avea loc abia în primăvară, potrivit acestora.
"Nu vorbim de o inaugurare a autostrăzii, e vorba doar despre deschiderea circulației pe acest tronson, Timișoara - Arad. Acest lucru înseamnă că autostrada nu va fi dotată, încă, cu stații de alimentare sau grupuri sanitare. Lucrările pe care le presupun aceste obiective vor fi finalizate în primăvara anului 2012. Tot atunci vor fi date în folosință toate intrările și ieșirile de pe acest tronson. Deocamdată vor fi deschise traficului rutier, lângă Timișoara, nodul de la Giarmata, iar în Arad, un alt punct de acces pe autostradă", a declarat Cosmin Tanta, purtătorul de cuvânt al DRDP Timiș.
Având în vedere că lucrările conexe la tronsonul de autostradă nu sunt încă finalizate (podurile de supratraversare a autostrăzii, parcări etc), viteza maximă admisă va fi de 100 km/h, în timp ce pe ruta ocolitoare a Aradului viteza maximă va fi de 60 km/h.
Lucrările la autostrada Timișoara-Arad trebuiau să înceapă în luna ianuarie 2009, însă ele au demarat efectiv abia în luna iulie. După un an de construcție, stadiul șantierului era aproape de 30%, însă lucrările au fost sistate pe motiv de probleme financiare. Lucrările au fost reluate, sub amenințarea rezilierii contractelor, în ianuarie 2011. Constructorii tronsonului Arad-Timișoara sunt FCC Construccion și Astaldi. Costul estimat al autostrăzii era, la începutul lucrărilor de 483 milioane lei. Finanțarea lucrării se face dintr-un împrumut de la BEI, în valoare de 200 milioane de euro. Guvernul României cofinanțează proiectul cu 70 milioane de euro.
Potrivit unei liste publicate în decembrie 2011 de Guvern ce prezintă investițiile realizate de executiv, lucrarea a costat aproape 264 de milioane de euro.
Astfel, cei 32 de kilometri de autostradă dintre Timișoara și Arad au costat aproape 140 de milioane de euro, iar pentru cei 12 kilometri de centura ocolitoare a Aradului sunt alocați 124 de milioane de euro.
http://www.cotidianul.ro/boc-a-mai-inaugurat-o-bucata-de-autostrada-nici-aceea-finalizata-167253/