Avionul traficanţilor, plătit de Administraţia Prezidenţială. Vezi ce are de ascuns Traian Băsescu
Foto: MIHAI BARBU / EPA?Intact Images |
Suspiciunile legate de aeronava închiriată de administraţia prezidenţială pentru a-i asigura lui Traian Băsescu un zbor în Arabia Saudită în 3 august 2005, se adâncesc. La mai bine de 24 de ore de la primul comunicat emis de Cotroceni, care susţinea că ancheta jurnalistică a Antenei 3 este un atac la adresa preşedintelui şi o dezinformare, luni, puţin după ora 21:00 Palatul Cotroceni emite un larg răspuns care cuprinde nu mai puţin de 12 anexe.
Acest răspuns nu lămureşte de loc felul în care compania Mia Airlines despre care existau date certe că preluase avioane care efectuau trafic de arme în zone interzise a fost aleasă de preşedintele Băsescu să-l ducă în Arabia Saudită, într-o misiune oficială. Traian Băsescu, ca ministru al Transporturilor înainte de anul 2000, avea cunoştinţă despre rapoartele inspectorilor ONU la Bucureşti, care surprinseseră unul din aceste avioane cu marca BAC 1-11, fabricat şi în România, ca fiind utilizat în operaţiuni ilegale de Viktor Bout.
Credem că ne aflăm la începutul unui uriaş scandal internaţional cu implicaţii catastrofale pentru imaginea lui Traian Băsescu, abia reîntors la Cotroceni, după suspendare. Traian Băsescu urmează să se întâlnească la Bruxelles cu liderii PPE şi cu preşedintele CE, Barroso. Evident că scandalul cu arme murdare, îl pune pe Băsescu în situaţii delicate în dialogul de la Bruxelles. Vom reveni pe larg cu noi date despre acest caz care pune o ţară NATO pe harta traficului ilegal de arme, protejat de la cel mai înalt nivel.
________________________
Conform dezvăluirilor făcute, sâmbătă, în cadrul emisiunii "Exces de Putere", administraţia prezidenţială a comandat în 2005, de la o companie privată, un zbor către Arabia Saudită. Nu există confirmări oficiale că preşedintele Traian Băsescu ar fi folosit această cursă, dar în aceea perioadă se afla la Neptun, iar zborul respectiv a decolat de pe aeroportul Kogălniceanu.
De altfel, nicio instituţie din România nu a recunoscut să fi folosit serviciile companiei private, iar zborul a fost înregistrat ca fiind contractat de Preşedinţie.
Potrivit unui raport al Naţiunilor Unite, compania ar fi fost implicată în traficul de armament.
În primă fază, la întrebările jurnaliştilor Antenei 3, care au trimis administraţiei prezidenţiale mai multe întrebări importante care fac referire la zborul către Arabia Saudită, Traian Băsescu a dat un singur răspuns - "Nu am fost la Riad".
Ulterior, Administraţia Prezidenţială a postat pe site-ul instituţiei un comunicat care arată că dezvăluirile făcute la zborul misterios nu au fost nefondate.
"În data de 2 august 2005 Administraţia Prezidenţială a iniţiat procedurile de pregătire a unui zbor pentru următoarea zi, 3 august 2005, cu traseul Aeroportul Internaţional "Aurel Vlaicu" Băneasa-Bucureşti - Aeroportul "Mihail Kogălniceanu" din Constanţa - Aeroportul din Riad (Regatul Arabiei Saudite) - Aeroportul "Mihail Kogălniceanu" din Constanţa - Aeroportul Internaţional "Aurel Vlaicu" Băneasa-Bucureşti; menţionăm că vizita domnului preşedinte Traian Băsescu la Riad urma să fie prilejuită de participarea la ceremonia de prezentare a condoleanţelor cu ocazia morţii Regelui Fahd Ibn Abdul Aziz Al Saud al Regatului Arabiei Saudite. Mai menţionăm că oprirea aeronavei pe Aeroportul "Mihail Kogălniceanu" din Constanţa urma să aibă loc deoarece domnul preşedinte Traian Băsescu se afla în acea zi pe litoralul Mării Negre", se arată într-un comunicat al Administraţiei Prezidenţiale, postat luni seară pe site-ul instituţiei.
Potrivit sursei citate, din raţiuni de ordin organizatoric, vizita la Riad a preşedintelui nu a mai putut avea loc.
Sursa:
http://www.jurnalul.ro/special/traian-basescu-deplasare-zbor-riad-traficanti-arme-623328.htm