duminică, 3 iunie 2012


 Guvernul nu deblochează conturile TVR

Prim-ministrul Victor Ponta a declarat, duminică, în legătură cu situaţia financiară a TVR, că nu are în vedere deblocarea conturilor instituţiei de către Guvern, întrucât conducerea instituţiei trebuie să prezinte o soluţie pentru datoriile de 120 de milioane de euro.
Ponta a fost întrebat dacă Guvernul are în vedere, conform prevederilor Codului fiscal, deblocarea conturilor TVR, după ce acestea au fost blocate de către ANAF, ca urmare a datoriilor televiziunii publice.
"Nu, TVR trebuie să îmi prezinte o soluţie mie şi cetăţenilor care dau bani la taxa de televiziune cum se reorganizează în viitor ca să nu producă acele, sunt 120 de milioane de euro datorii, în condiţiile în care TVR este singura televiziune care beneficiază de taxă TV şi este singura televiziune care primeşte subvenţie de la buget pentru relee", a spus Ponta.
El a negat totodată că ar dori o schimbare a conducerii Televiziunii Publice.
"Eu nu vreau să se schimbe o conducere pusă de PDL sau Traian Băsescu cu o conducere pusă de USL. Am auzit toate poveştile. Nimic nu este adevărat, nu am vorbit cu nimeni şi nici nu vreau să fie nimeni de la USL la conducerea televiziunii. Eu vreau ca Televiziunea Română care încasează taxe TV, care primeşte bani de la buget, să nu mai şi producă 120 de milioane de euro (n.r. pagube). Eu înţeleg şi rolul Televiziunii Publice, dar este pe o piaţă liberă, toate celelalte televiziuni, unele care îmi plac, altele care nu-mi plac, dar se supun regulilor normale şi plătesc taxele şi impozitele, primesc publicitate, TVR primeşte de peste tot şi are cea mai mare pagubă. Gândiţi-vă la o televiziune privată care avea 120 de milioane pagubă ce făcea, intra în faliment. Nu putem să facem tot timpul regim separat", a mai spus premierul.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a blocat în totalitate conturile operaţionale ale Televiziunii Române din cauza daoriilor.
Senatorul PDL Radu F. Alexandru declara, recent, că îi cere premierului Victor Ponta "să-şi probeze buna credinţă şi respectul faţă de independenţa televiziunii publice şi să dea imediat o hotărâre de guvern" prin care să suspende pe următoarele şase luni sechestrul pus de ANAF.


Alexandru Vişan

Sursa:
http://www.cotidianul.ro/guvernul-nu-deblocheaza-conturile-tvr-184779/