sâmbătă, 2 iunie 2012

Gata cu alegerile!

(o scrisoare de la Fane Sucitu)

Mă, fraţilor, degeaba stătui io la pândă zilele astea, ca nu care cumva funu din şobolanii pripăşiţi pă lângă PDL-ul lu` Băsescu să să furişeze în sectoru` nostru, binecuvântat de Dumnezeu, da` mai ales de Vanghelie, că tot scăpă unu`. E drept că şobolanu` ăsta nu-i de la PDL, ci de la partidu` lu` Oprea, da` tot un drac! Acu`, că scăpă, scăpă, da` io cum de nu-l văzui? Probabil că ăsta , şobolanu` dracu`, să strecură pă când io mă proţăpisem în faţa oglinzii şi probam costumu`de ginerică`, pă care muierea îl scoase de la naftalină şi mă obligă să-l îmbrac, punându-mă să-mi sug burta, până la refuz, şi să aplic metoda "stânga păste dreapta şi cămaşa-n pantaloni", ca să vază dacă are cu se să mă înţolească, pă 10 iunie, când o să meargă ea la vot, iar io e musai s-o însoţesc, păntru că nu a avut timp până acu` să-şi ia permisu` de conducere.
Mă, fraţilor, degeaba efortu` meu cu suptul burţii, degeaba să dădu muierea de ceasu` morţii ca să mă pregătească să merg, pă 10 iunie la vot, că soarta noastră fuse crudă astă dată, păntru că, fără acordul meu şi al muierii, să stabili cine să fie primar în sectorul nostru. Adicătelea, la noi în sector, nu mai e nevoie de alegeri, pentru că, deja, să hotărî cin să fie primar. Carevasăzică, scăparăm de Vanghelie şi în locu` lui veni unu` nou, Romanescu, care, cum să văzu la Primărie, cum îşi făcu carte de vizită şi o trimise la toată lumea din sector. Nu ştiu dacă o iexpedie cu Poşta Română, că ăştia, cică, ar avea nişte probleme pă care musai să le rezolve! Da`, oricum, io o primii. Şi, ca să mă credeţi, vo arăt şi vouă. Iaca, na!

Pentru conformitate,
Ilie Bâtcă