marți, 17 iulie 2012

Ţara în care ura a biruit


Ura a învins. Iubirea a fost înfrântă, măcelărită. De ce vă bateţi oameni buni? Ce uriaş mecanism de învrăjbire a fost pus în lucrare şi cine l-a urnit? Ne batem pentru Băsescu! Ne urâm pentru Băsescu! Ne-am dezvăţat de iubire şi respect din motive de Băsescu. Nu-i o miză prea mică, aproape ridicolă, pentru a ne dezmembra şi dezbina? Trăiesc într-o ţară în care fiecare se simte îndreptăţit să-l urască pe celălalt, iar iubirea a devenit infirmitate. Citesc aceste cuvinte pe care le-am înşirat aproape mecanic.
Pe 29 iulie Băsescu va deveni trecut. Va rămâne o pată neagră, urâtă, stătută, de nerememorat a istoriei noastre. Mă asigură un prieten, ales recent primar, pe o vale lungă şi lată şi muntenească a Prahovei mele natale. Aici, zice el, şi-l ştiu om întreg, 90 la sută din cetăţeni îl detestă pe Băsescu. Vor vota DA alungării lui, iar el va merge, pentru prima dată după 22 de ani de furt şi minciună, în care a fost de toate şi mereu şef, în faţa legii. Iar legea nu-l va ierta. Şi ce-i cu asta?
Cine a întrebat? Cine a pus o asemenea întrebare neroadă? Eu. Eu am întrebat. La ce folos? Lumea, cea care se săruta şi se îmbrăţişa pe străzi în 89, oameni care nu se văzuseră niciodată şi totuşi îşi împărtăşeau iubire, acea lume a fost asasinată. Traian Băsescu, alungat în 29 iulie, va rămâne prin ura pe care a sădit-o, prin mizeria minciunii, prin spurcăciunea pe care a sădit-o şi care, mă tem, va fi greu, dacă nu imposibil de şters, din rufăria sufletească a poporului român. Sunt un om care scrie. Viaţa mea a avut şi are un sens în profesia scrisului. Niciodată, niciodată nu mi-au fost adresate atâtea insulte ca în anii în care am avut ghinionul să descopăr că politicianul Băsescu este un escroc. M-am simţit dator să spun, cu toate riscurile, adevărul. Niciodată asupra scrisului meu, când el descoperea, poate prea frust, poate prea curajos, micimea şi pungăşia unui politician care a înghiţit şi a tras în hazna România, nu s-au revărsat atâtea valuri de ură. Ura s-a lăţit. Nu-i adevărat, îmi spune un amic. Cei care ţi-au citit cărţile te iubesc. Cei care au fredonat melodii compuse pe versurile tale n-au cum să te urască. Scrisul tău este corect. Ba da. Băsescu, epoca Băsescu, cea care a supt poporului român toţi banii şi toată agoniseala, lăsându-l dator pentru vecie, rămâne şi se eternizează prin ură. Grecul Kazantzakis a desenat, în cărţile lui, ura dintre greci şi turci. Ura transmisă peste generaţii, datoria răzbunării unui nepot pentru necinstirea străbunicii. Noi nu suntem naţii multe aici. Cei mai mulţi suntem etnici români. Viaţa noastră, la o intersecţie de soartă şi istorii, ne-a învăţat să ne respectăm şi chiar să ne iubim. Bunica mea de mamă, în bătătura căreia am crescut, m-a învăţat să spun bună ziua pe uliţă, chiar oamenilor pe care nu-i cunosc iar tata saluta el primul, până şi copiii, dator comunităţii cu o dovadă de iubire. Epoca Băsescu, chiar dacă se va isprăvi în 29 iulie, ne-a lăsat moştenire ura. Ea se va şterge greu sau nu se va şterge niciodată. Iată de ce înfrângerea lui Băsescu, dacă se va petrece, aşa cum nădăjduiesc, va lăsa în urmă, de nestins, victorioasă, ura. Băsescu, cel învins în 29 iulie, ne biruie prin ură. Mefisto a reuşit să ne dezbine şi va hăhăi, ca un coşmar, în nopţile, cândva înstelate, ale acestei patrii.

Sursa:
 http://www.jurnalul.ro/editorial/tara-in-care-ura-a-biruit-618362.htm