luni, 2 iulie 2012


Băsescu vs doctori. Obsesia Biruinţa şi complexul lungimii

Scris de : Marius Bâtcă

Băsescu o are mai mare decât “masterii” şi doctorii. Şi decât “dottore”. A lui Băsescu are vreo 306 metri. Cam de vreo trei ori mai mare decât terenul pe care s-au confruntat Spania şi Italia, la Euro 2012. I-a spus Biruinţa. Doar o obsesie?
Potrivit preşedintelui, “Biruinţele” nu revin “nici masterilor, nici doctorilor, nici la vreun dottore”, ci doar celor “foarte bine instruiţi”. “Eu am atins vârful profesional al carierei mele (…) Prima mea comandă a fost pe o navă de 42 de mii de tone în 1981. O navă de mărime la care mulţi aspirau(…)” , a declarat Traian Băsescu, în direct, cam pe toate televiziunile, scuzându-se pentru “o declaraţie din scurt”.
Traian Băsescu s-a grăbit să răspundă la declaraţiile aruncate pe piaţă de mult-contestatul ministru interimar Liviu Pop. S-a grăbit atât de tare, încât nu şi-a dat seama că se dă de gol. E mult prea nervos şi agitat, ca să mai ţină seama despre ce este vorba. Ca de fiecare dată, în ultimii ani, atunci când se simte încolţit, Traian Băsescu revine la “trecutul său glorios” de comandant de navă. Şi aruncă pe piaţă Biruinţa, navele şi ţiţeiul. Mai grav, recurge, din nou, la atacuri care îi vizează pe cei cu care mai multă carte decât el: “Asemenea nave (n.a. – ca Biruinţa) nu se dau nici masterilor, nici doctorilor” sau “Nu ştiu care poate fi echivalentul în doctorate la a comanda o navă“.
Cât de agitat şi nervos este Traian Băsescu, stau dovadă şi mult prea desele referiri la lungime. Lungimea navei, binînţeles! Să fie vorba despre un complex?
Prima referire la lungime: “După un an de comandă pe navă de 42 de mii de tone, am comandat petrolierul de 85 de mii de tone Crişana. După care, după un an şi jumătate, am preluat cea mai mare navă a ţării construită în România, petrolierul Biruinţa. Eu nu m-am apucat de politică înainte să fiu un excelent profesionist. Nava Biruinţa avea o lungime de 306 metri
A doua referire la lungime: “Cine s-a uitat la finala de fotbal de aseară, Spania-Italia, trebuie să constate că acel teren avea 100 de metri lungime, iar nava mea avea 306 metri lungime“.
A treia referire la lungime: “Asemenea nave nu se dau nici masterilor, nici doctorilor, nici la vreun „dottore”. Se dau comandanţilor de nave foarte bine instruiţi. Mi-am încheiat cariera pe mare după 4 ani de comandă pe această navă de 306 metri, care căra 150 de mii de tone de ţiţei (…)“.
A patra referire la lungime:Nu, dragii mei, şi nu, dragi români, eu nu sunt la fel cu cei care şi-au copiat lucrările de doctorat sau de masterat. Eu sunt un om care a reuşit profesional, iar pe mare nu se fac cadouri; acolo poţi sau nu poţi să duci o navă de 306 metri lungime, poţi sau nu poţi să dormi zi şi noapte pe 1200 de tone de ţiţei cu riscul unei explozii la orice greşeală, poţi sau nu poţi să îţi aduci echipajul înapoi“.
Oricum, nu sunt psiholog. Aşa că nu sunt sigur dacă există vreo legătură între referirile repetate la lungimea navei, insecuritate şi senzaţia de pierdere a puterii, de multe ori, asociată cu cea a “bărbăţiei”.

Sursa:
 http://www.ziuaveche.ro/opinie/basescu-vs-doctori-obsesia-biruinta-si-complexul-lungimii-104867.html