joi, 30 august 2012

Dan Voiculescu despre Băsescu:

“Frica îl face şi mai agresiv”

Scris de : A.H.



Dacă Uniunea Social Liberală va coabita sau nu cu preşedintele Traian Băsescu este responsabilitatea conducerii Uniunii, apreciază preşedintele fondator al Partidului Conservator, Dan Voiculescu, într-un interviu acordat Agerpres.
Sincer, pentru mine este astăzi mai puţin relevant ce va decide USL. Anul acesta, în iunie, eu am demisionat din Parlament şi realitatea este, dincolo de dezinformările propagandei PDL, că am decis să nu mă implic în deciziile USL. Dacă USL va coabita sau nu cu Traian Băsescu este, fără îndoială, responsabilitatea conducerii USL. Eu spun doar că românii s-au exprimat ferm în sensul demiterii lui Traian Băsescu şi aşteaptă şi de la clasa politică o fermitate similară‘, a afirmat Dan Voiculescu.
Întrebat dacă ar fi fost adeptul boicotării în Parlament de către parlamentarii USL a şedinţei de plen în care s-a citit decizia Curţii Constituţionale privind invalidarea referendumului din 29 iulie, Voiculescu a arătat că ‘orice opţiune era mai bună decât o serie de contradicţii şi ezitări‘.
Fie se prezentau de la început, fie asumau un boicot pentru o perioadă determinată, în semn de solidaritate cu voinţa naţiunii. Ezitările fac rău USL, dar, repet, eu am decis să nu mă implic. (…) Este adevărat, am susţinut deschis necesitatea înfiinţării USL, pentru că am înţeles din timp că doar o asemenea alianţă ar putea rezista regimului Băsescu. Dar astăzi USL-ul nu este responsabilitatea mea, USL şi-a luat examenul de maturitate la alegerile locale şi va avea responsabilitatea propriilor decizii, inclusiv pe cea a unei eventuale coabitări cu Traian Băsescu‘, a subliniat liderul conservator.
El a susţinut că, în tot ceea ce face, ”Traian Băsescu se bazează pe ameninţări şi presiuni”. ’Nu cred că se mai poate schimba. El caută tot timpul motive de scandal, iar dacă nu le găseşte, le inventează. Acum este foarte speriat, ştie cât de fragilă este poziţia sa. Iar frica îl face şi mai agresiv, îl predispune la abuzuri mai mari. Aveţi dovada în ultima perioadă, în care a renunţat să mai salveze aparenţele. A ameninţat explicit, în conferinţe de presă, iar structurile pe care le controlează s-au conformat disciplinat. În continuare va încerca să se răzbune pe cei care l-au suspendat. Vor începe diversiuni media, presiuni instituţionale… Cred că eu sunt printre primii vizaţi şi sunt convins că în următoarea perioadă vor apărea din nou atacuri susţinute de propaganda preşedintelui. Dar, după atâţia ani, Traian Băsescu ar trebui să înţeleagă că pe mine nu mă poate intimida, că mie nu mi-e frică. Însă, veţi vedea, va încerca cu orice mijloace să destabilizeze USL, să reia guvernarea, să organizeze alegerile’, a fost de părere preşedintele fondator al PC.

Sursa:
http://www.ziuaveche.ro/actualitate-interna/politica-interna/dan-voiculescu-despre-basescu-frica-il-face-si-mai-agresiv-117172.html