miercuri, 22 august 2012

Băsescu a pierdut



Decizia neruşinată a celor şase de la Curtea Constituţională l-a îngropat definitiv pe Băsescu. Da, aţi citit corect! L-a îngropat definitiv. E prima oară când mizeria regimului Băsescu se arată purulentă. Nu mai sunt şprayuri care să acopere mirosul pestilenţial. Regimul pute. Abia acum oamenii care-l urăsc pe Băsescu primesc dezlegare la ură. Articolul meu de ieri – "Tragedia dispariţiei poporului meu” -, scris  înaintea pronunţării acestei hotărâri, plângea constatarea că ne-am împuţinat. Că ne risipim în lume. Că plecăm în bejenie, uitându-ne ţara, locul naşterii, uneori limba şi mormintele părinţilor. Dintr-un număr de 15 - 17 ţări, am primit informaţii că trăiesc şi muncesc acolo, că s-au stabilit acolo, au făcut copii acolo, peste 3 milioane de români. Eu, ca gazetar care am umblat niţel prin lumea asta, am întâlnit români nu doar în Italia şi Spania, nu doar în Germania şi Anglia, ci şi în Japonia, Brazilia, şi la Polul Nord şi la Ecuator. Nu sunt doar 3 milioane. Mulţi dintre ei n-au votat niciodată, nu mai ştiu ce e în ţara lor, nu ştiu nici de referendum, nici de Băsescu şi au dezertat, scârbiţi, din demnitatea de cetăţean al României. Sunt, zice un individ politic care pare de bună credinţă, 15 milioane de votanţi în România. Sunt, zice alt individ politic, de la PDL, 18 milioane de votanţi în ţară, votând şi pruncii nenăscuţi. Mint amândoi. Numărul e mai mic, mai mic decât aceste cifre şi mai mare decât drama adevărată, decât tragedia poporului român care piere zilnic. Nu doar pentru că murim mai mulţi decât ne naştem, ci pentru că plecăm în lume. Asta scriam când m-a prins din urmă taifunul hotărârii unor cetăţeni în robă vişinie, mulţi cu trecut vulnerabil, urâţi pe dinlăuntru, şi  aş zice, fără să-i insult, urâţi şi pe dinafară. Ei, şase din nouă împotriva a 8,5 milioane din  vreo 12 milioane de votanţi reali. Taifunul hotărârii mincinoase e că Băsescu e valid iar votul milioanelor care i-au parafat plecarea, invalid. Am scris, enervat, pe site-ul ampress.ro că Băsescu şi Curtea lui au făcut pe noi, ne-au luat de oliţă. Apoi, încet, încet, uitându-mă la ce se petrece în Piaţa Universităţii, simţind furia teribilă a multor, multor oameni din această ţară, mai mare şi mai inflamată ca oricând, am simţit că abia acum  Băsescu a pierdut. A pierdut irevocabil. Băsescule, cu toţi americanii tăi, cu toţi barroşii tăi, eşti dus. Vei fi ca un împăiat la Cotroceni, o mumie nevizitabilă nici măcar de ministresele tale preferate. Toamna electorală te va duce, după ce ai prigonit ţara cu procurori şi miliţieni, la gârlă, pe tine şi partidul tău. Adio, Băsescule! Românii şi-au făcut deja Curte Constituţională în Piaţa Universităţii. Acolo te vor judeca, fiindcă tot doreai să-i întâlneşti într-un parlament stradal. Mergi să le vorbeşti! Du-te!

O domnişoară Gabrilla, comentând articolul meu de ieri despre tragedia dispariţiei poporului român, îmi scrie că armata, numai armata ne mai poate salva. O înţeleg. Rămân însă la convingerea că armata care ne poate salva e a demonstranţilor care au curaj să-şi apere votul. Şi ei sunt deja la arme. 


Sursa:
 http://www.jurnalul.ro/editorial/basescu-a-pierdut-621778.htm