sâmbătă, 21 aprilie 2012


Udrea crede că ar fi putut să îşi vadă numele pe stâlpii din toată ţara

Autor: ELENA STAN



Elena Udrea, fostul ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului, crede că ar fi putut să-şi vadă numele pe stâlpii din toată ţară, ca urmare a investiţiilor realizate de MDRT prin POR.
"Mă gândesc ce ar fi însemnat să îmi pun numele pe toate investiţiile făcute ori sprijinite în mandatul meu de ministru! Ar fi trebuit să umplu ţara de astfel de plăcuţe semnalând: peste 4.000 de locuinţe noi construite, peste 43.000 de apartamente reabilitate termic, 794 km de drumuri locale reabilitate, 327 sisteme de alimentare cu apă la sate finalizate, 22 de sisteme de alimentare cu apă şi canalizare reabilitate şi extinse în oraşe sub 50.000 de locuitori şi multe altele", scrie Udrea pe blog.
Elenei Udrea i-a venit această minunată idee zilele trecute, plimbându-se prin Bucureşti, citind nişte plăcuţe agăţate pe stâlpi, care anunţau existenţa în zonă a unui sistem de supraveghere video. Aceasta a fost deranjată de faptul că pe plăcuţa respectivă era trecut numele primarului din sectorul respectiv, şi nu numele său, care în calitatea de ministru, a semnat contractul de finanţare prin POR pentru sistemul respectiv de supraveghere.
"Zilele trecute, umblând prin Bucureşti (pe unde altundeva să umblu?), am citit pe o placuţă agăţată de un stâlp că în zonă există sistem de supraveghere video. Preţ de o secundă, în minte mi s-au amestecat două gânduri. Unul pe care îl aveam frecvent când, în calitate de ministru, semnam cu primăriile contracte de finanţare europeană pentru astfel de reţele video. Alt gând era despre faptul că, în mod cert, sistemul respectiv era finanţat din POR şi, sigur, contractul semnat cu mine", notează aceasta pe blogul personal.
Udrea a fost intrigată că nu era menţionat numele său pe plăcuţa respectivă ca şi când banii proveneau din buzunarul său, nu fin fondurile europene puse la dispoziţia României de UE prin POR pentru diverse investiţii.
"Ceea ce, într-un fel, m-a bucurat. Dar, în secunda următoare, am citit şi continuarea. Primarul de sector ne anunţa că proiectul i se datorează. Lui, direct şi total, nici măcar Primăriei! Mi s-a părut penibil şi exagerat şi mi-am amintit de nenumăratele situaţii similare pe care le-am întâlnit, în Bucureşti sau peste tot în ţară, în care primarii îşi arogă investiţiile publice prin plăcuţe informative plătite tot din banii cetăţenilor, de parcă le-ar fi făcut singuri şi din banii lor!", notează Udrea.
Udrea s-a arătat totuşi încântată de iniţiativa Consiliului General al Municipiului Bucureşti de interzicere a unor astfel de practici. "În mod cert, voi cere consilierilor PDL să o susţină, încecând astfel să determinăm un comportament moral al aleşilor faţă de comunitatea care i-a votat", scrie Udrea pe blog.

Sursa:
 http://www.jurnalul.ro/economia/udrea-crede-ca-ar-fi-putut-sa-isi-vada-numele-pe-stalpii-din-toata-tara-610528.htm