joi, 15 septembrie 2011

Un posibil răspuns la scrisoarea lui Oprea


Stimate domnule Oprea,

N-am onoarea de a vă transmite, în numele marii familii a Armatei Române sau al întregii societăţi (doar în cel al micii mele familii), că am primit vestea pe care nu am aşteptat-o. Am aflat astfel că, în urma procesului de revizuire, pensia mea a fost micşorată şi va intra efectiv în plată începând cu 1 ianuarie 2012, tot de la această dată urmând să-mi fie reţinute retroactiv şi drepturile băneşti aferente micşorării pensiei, pentru fiecare lună a anului 2011.
Am ţinut în mod special să vă transmit această rânduri/gânduri, pentru a nu lăsa loc niciunui dubiu şi niciunei neclarităţi. Sunt convins că Armata Română ştie să-şi apere militarii, dar mă întreb cum vă onoraţi dumneavoastră datoria faţă de camarazi, mai ales că sunteţi militar, asa cum a fost şi tatăl dumneavoastră? Numai noi ştim cum aţi „trecut” şi dumneavoastră prin dramele, greutăţile şi privaţiunile care însoţesc această carieră! Important este că nu aţi rămnas „indiferent”. Dimpotrivă, aţi ştiut că, oriunde v-au dus şi vă v-or duce paşii în viaţă, puteţi profita de pe urma marii familii a Armatei Române, faţă de care, acum, aveţi o responsabilitate. Că nu v-aţi onorat-o şi nu v-o onoraţi, contează mai puţin pentru dumneavoastră.
Ştiu, de asemenea, că, alături de Biserică, Armata este instituţia fundamentală a statului, în care românii au cea mai mare încredere. La fel ca şi dumneavoastră, cred cu tărie că militarii merită respectul profund al statului român, pentru că, la rândul lor, se dăruiesc ţării cu totul. Militarii sunt acei oameni speciali care, prin jurământul sfânt pe care îl depun, îşi pun viaţa în slujba Ţării şi a poporului român, ziceţi dumneavoastră. La fel zic şi eu.
Spuneţi că, atunci când s-a pus probema recalculării pensiilor militare, aţi fost primul care a atras atenţia că, în forma iniţială, toate pensiile urmau să scadă cu procente între 19 şi 69%. Dar, tot dumneavoastră spuneaţi, într-o şedinţă a Senatului, că (citez): Recalcularea pensiilor militare aflate în plată ar presupune o perioadă de 15 ani pentru consultarea statelor de plată în diferite arhive din ţară. Mai mult, aplicarea noii legi ar însemna pentru instituţiile din cadrul sistemului apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale un efort bugetar suplimentar de aproximativ 2,5 miliarde de lei numai pentru 2011”. Dacă dumneavoastră, care dispuneţi de informaţii în legătură cu problemele ce le implică un astfel de proces de recalculare a câtorva zeci de mii de pensii militare, consideraţi atunci că, pentru buna desfăşurare a acestuia, sunt necesari 15 ani (doar pentru „consultarea statelor de plată în diferite arhive din ţară”), cum mă puteţi convinge acum că acest lucru s-a realizat în doar câteva luni? Oare, dorinţa dumneavoastră de a vă evidenţia cu orice preţ, pentru a fi pe placul celor care v-au uns în funcţie, să fie motivul pentru care aţi dat ordin ca motoarele să fie turate la maximum, folosindu-se, însă, un combustibil neadecvat? Şi tot din această cauză, mie, de exemplu, nu mi-a fost regăsită în acte o perioadă de patru ani, urmând ca pentru aceasta să-mi fie luată în calcul solda corespunzătoare gradului de căpitan, când eu eram pe funcţie de colonel?
Mai aflu din scrisoarea dumneavoastră că, cu toate riscurile şi costurile politice, v-aţi asumat efortul de a schimba proiectul şi de a-i apăra pe militari. De cine trebuia să-i apăraţi pe militari, domnule Oprea? Să fie aceasta o recunoaştere a faptului că anumite persoane cu funcţii sus-puse au avut sau au încă un dinte împotriva acestei categorii sociale, cadrele militare în rezervă şi în retragere?
Creşterea pensiilor este un motiv de mândrie pentru dumneavoastră şi aratã că v-aţi respectat cuvântul până la capăt şi v-aţi dus la bun sfârşit angajamentul? Dar pierderea celorlalte drepturi de către militarii în rezervă şi în retragere, inclusiv gradul, ce reprezintă pentru dumneavoastră, domnule Oprea? Puteţi sta, astăzi, cu fruntea sus şi îi puteţi privi în ochi pe cei care s-au îndoit şi încă se mai îndoiesc de devotamentul dumneavoastră? Şi, mai am o întrebare! Împreună cu cine aţi adus în dezbatere publică problemele militarilor şi aţi obţinut sprijin politic şi susţinere din partea opiniei publice? Vă referiţi, cumva, la Sindicatul cadrelor militare disponibilizate, în rezervă şi în retragere? Mira-m-aş!
Cu acelaşi respect (dintotdeauna),
Ilie Bâtcă

PS. Nu am semnat cu gradul de colonel în rezervă, pentru că nu îl mai am. Dar dumneavoastră de ce nu aţi amintit și funcţia? Doar o aveţi. Încă!
PPS. Spuneți-i, vă rog, președintelui dumneavoastră de filială de la Sectorul 5 să nu-mi mai pună la cutia poștală fluturași prin care mă invită să merg cu el (gratis) în excursii pe la mănăstirile din jurul Bucureștiului, pentru că eu nu prea sunt dus la biserică. Și, acum, la bătrânețe, nu o să mă ducă el. Sau, Doamne, ferește!, dumneavoastră.
 ...................................................................................
Puteţi afla detalii referitoare la dosarul meu la numărul de telefon 0800 808 880, apelabil gratuit din reţeaua Romtelecom, între orele 8.00 - 20.00. Specialiştii de la Direcţia Financiară a M.Ap. N. va stau la dispoziţie şi sunt gata să vă ajute cu orice informaţie de care aveţi nevoie. Răspunsurile la eventualele întrebări numai eu vi le pot da.