duminică, 21 octombrie 2012

Impresii de duminică 

 

Captură din Parcul Izvor


Azi am fost printre primii în Parcul Izvor, la activităţile prezentate de Ministerul Apărării în cinstea Zilei Armatei. Speram să fac şi eu rost de o mitralieră, de o grenadă, de ceva trebuincios la casa omului. Nu prea am avut noroc. Erau pe acolo nişte maşini din alea mari de luptă – PIRANHA, MRAP, HUMVEE, URO VAMTAC. Dar ce să fac cu astea? Unde să le parchez? N-am plecat, totuşi, cu mâna goală. Am luat şi eu ce s-a putut. Cum ar fi „Revista Forţelor Terestre”. Bună şi asta!


Sărăcie mare, monşer!

Când am văzut atâta puhoi de lume la manifestările din Parcul Izvor, mi-am zis că e rost de ceva fasole cu ciolan. Nici vorbă! De unde atâta ciolan, când asupra ăstuia s-au repezit destui şi l-au păpat de mult. Fasole, nici atât! Cu ce să mai cumpere fasole cei de la Apărare când, la a doua rectificare bugetară pe anul acesta, li s-au mai luat 3,9 milioane de lei din puţinul pe care îl aveau?!

Ale tinereţii valuri...

Dintre standurile organizate în Parcul Izvor, în cadrul manifestărilor dedicate Zilei Armatei, cel mai mult am poposit la cel al compartimentului „Management Resurse Umane”, unde mi-a atras atenţia ghidul de orientare profesională „Alege cariera armelor”. Cu peste 40 de ani în urmă, când am ales această carieră, nu existau astfel de ghiduri. Şi astăzi, dacă ar fi să-mi aleg o carieră, tot către aceasta m-aş îndrepta. Cu o singură condiţie! Când ajung la finalul ei, să nu fie Băsescu preşedinte şi nici Boc prim-ministru. Pentru că prea şi-au bătut joc amândoi de cadrele militare în rezervă şi în retragere...


Când lucram împreună la o publicaţie militară, îi spuneam Răduţ. Nu-l alintam aşa pentru că ar fi fost cel mai tânăr dintre noi. Chiar aşa îl cheamă. Acum cred că ar trebui să-i spun domnul general...


Cam scumpă drăcovenia asta! Nu mi-o pot permite! Doar dacă nu plătesc întreţinerea vreo două-trei luni. Sau să aştept reîntregirea pensiei ciunţite de Băsescu şi Boc...



P.S.
Ceva mai mult m-am oprit şi la standul unde CRIV avea expuse nişte caricaturi reprezentându-i pe miniştrii postdecembrişti ai Apărării. Pentru cei care nu ştiu, CRIV este locotenet-colonel în rezervă şi îl cheamă Cristi Vecerdea. N-a ajuns colonel, pentru că, în loc să pună osul la treabă, cum se spune, a pus mai mult creierul. Printre caricaturi, am remarcat-o şi pe cea a lui Oprea. L-aş fi întrebat pe CRIV cum de a reuşit să facă o caricatură după...caricatură. Pentru că, zic eu, ce altceva a fost Oprea decât o caricatură de ministru?! Dar CRIV plecase şi el să-şi rezolve nişte treburi. Ca tot omul...
Colonel (r.) Ilie Bâtcă