miercuri, 19 decembrie 2012


Într-o oră, Ponta 2 a devenit Boc 7


Primesc, pe mormanul meu de cenușă și moloz, telefoane de la prieteni sau oameni care țin la scrisul meu. Mai toți mă încurajează după incendiul de acum trei zile. Un pensionar din Ploiești, căruia îi știu doar numele și care mă sună uneori, trece peste necazul meu și mă întreabă de ce s-a predat Ponta. Incendiul casei mele a fost până la urmă stins. Cum stingem marele incendiu care se prefigurează peste România? Cum să semnezi o înțelegere cu dracul când nu era nevoie, nici măcar pentru a trece puntea? Băsescu era terminat, a făcut o campanie deșănțată până în ultima zi pentru PDL (ARD), l-a porcăit pe Ponta în fel și chip, anunțând poporul că nu-l va pune în veci premier, doar, doar va scădea sub 50 la sută procentul USL, dar a fost zdrobit la vot. Poporul a votat cu îndârjire, cu ură, cu speranța că vom scăpa de Băsescu, numele de cod al nenorocirii abătute de mulți ani peste România. USL a fost votată ca alianță împotriva lui Băsescu și nu pentru proiectele ei geniale sau pentru că sunt Adoniși liderii ei. 80 la sută din cetățenii țării nu-l mai vor, nu-l mai suportă. De ce a făcut Ponta asta? Nu-i era destul votul nostru? Ce să răspund? Pun și eu aceleași întrebări și mă las cutremurat de aceleași nedumeriri. Rămâi perplex. Cetățeanul Băsescu, instalat ilegitim la Cotroceni, a câștigat din nou. Ponta, învingător prin votul popular, s-a predat necondiționat în mâna învinsului. Cel care spunea cu o săptămână în urmă că între el și Băsescu nu e cale de împăcare și toți așteptam ca, după imensele încălcări ale Constituției în campania dusă de Băsescu împotriva voinței poporului român, să fie urgent trimis acasă, dă mâna cu satrapul care e la pământ. Tratat de nonbeligeranță cu un mort? De ce ți-a fost frică de adversarul înfrânt Ponta? Am muncit pentru tine și USL în toți acești ani fără să vă cer nimic, decât să fiți cinstiți față de poporul român. Poporul român nu-l mai vrea pe Băsescu. Tu, voi l-ați reînviat, sacrificând milioane de oameni. Feriți-vă de ura celor trădați! Ai câștigat pacea cu Băsescu, dar ți-ai pierdut, cu nesăbuință, încrederea multora din cei care te-au adus aici. Ține minte, fiindcă îl știu mai bine decât tine pe Băsescu. Vin luni grele, un an de coșmar. Băsescu te va călca în picioare, tot răul îți va fi vărsat în cap, iar poporul nu va mai fi lângă tine. A meritat să iscălești o idioțenie cu care să se fâțâie prin fața liderilor europeni? Ăia de acolo se lămuriseră că poporul nu-l mai vrea, că în vară n-a fost nici-o lovitură de stat, că au fost mințiți. Băsescu era tratat deja ca un gunoi. De ce a fost nevoie să-l lustruiești? Ai căzut în capcană. Hârtia nu-ți va aduce ție liniște. Liniștea e a lui Băsescu, lăsat să pună dinamită și să te arunce în aer când te aștepți mai puțin. Nimeni, niciodată n-a putut să aibă o înțelegere cu Băsescu. Îmi pare rău pentru tine. Ți-ai dorit prea mult să fii prim ministru și riști să ajungi – operațiunea a început – un Boc din seria de boci, de care arendașul din Deal se va putea debarasa oricând, având sub stăpânire mai departe instituțiile împănate cu slugi. Ai făcut un schimb păgubos – ai dat votanți și ai luat râsul sardonic al lui Băsescu.

Sursa:
 http://jurnalul.ro/editorial/intr-o-ora-ponta-2-a-devenit-boc-7-631843.html