miercuri, 9 ianuarie 2013

Băsescu, obraznic, neschimbat. Cu cine te-ai măritat Ponta?


Autor: Lucian Avramescu 

Unul dintre cititori îmi transmite, cu o delicatețe suav ironică, urarea de a mă bucura de un an în care să nu mai scriu despre Băsescu. Scrieți, zice el, atât de frumos (mulțam, dar să nu exagerăm!) încât e păcat să vă risipiți. Mărturisesc la rându-mi, cu smerenie aproape, că n-am nicio tragere de inimă să imortalizez acest personaj, băgându-l în seamă și trecându-l în cărți. Am ostenit destul la portretul lui pe care, asta e, îl văd slut sufletește, asimetric interior, cu cărămizile zidite oblic și scălâmb. Două scene prinse în treacăt – nu m-am uitat în aceste zile la televizor, rămas mort și inutil ca o ladă de zestre – mi-au ruinat angajamentele față de mine și față de unii dintre cititorii mei care mă vor la distanță de ciumă. Ca un bivol turbat, ciuma umblă prin case, tulbură somnul oamenilor cumsecade, te ia în coarne. Prima secvență, în fază reluată, ni-l arată pe arendașul din Deal, dându-se cu sania cu motor. E învelit ca un cosmonaut și de sub ochii protejați de ochelari iese, prin linia gurii, un zâmbet sardonic. Se dă azi la Predeal, mâine la Covasna, într-o vilă utilizată o singură dată de Ceaușescu și de o mie de ori de Băsescu, se întoarce iar pe snowmobilul Văii Prahovei, împroprietărit la concedii de câte ori are chef și la elicoptere niciodată în pană de kerosen. O armată de lume, cu și fără pistol, generali și bucătari, aleargă după el să-l slujească. Lungile concedii ale lui Băsescu, vag întrerupte de vacanțe, se petrec obraznic, hăhăit, insultător. Adică m-ați dat jos de pe tron dar nu m-ați dat jos din huzur. Ocup ilegitim - și ce dacă?! - scaunul prezidențial, dar nu mă dați voi jos de pe sanie, chiar dacă ați crăpa, toți cei 7,4 milioane de răzvrătiți. În rezumat, un prieten de meserie potcovar, ar zice „I se rupe!”. Da, i se rupe de noi, de lege, de bunul simț. A doua scenă mi l-a arătat pe Băsescu prezidând ședința de alegeri a CSM. Instituția trebuie să rămână independentă, zice Băsescu, adică bine rânduită sub popoul său și să nu încapă, ferească sfântul democrației, pe mâna celor 7,4 milioane de teroriști români care au votat suspendarea. Atât, atât a făcut, în pauza dintre două fâțâieli pe snowreactor marele profitor al sărăcirii și umilirii poporului român. S-a dus pe față, direct, s-o aleagă pe Haineală sau Hăineală, impunându-și voia. Acum hă-hăie și e iar pe sanie. Mai vreți ceva? Ce fel de pact ai semnat Victor Ponta? Pactul prin care impostorul să-și conserve și impună impostura? Atunci pune-ți și tu curul, ca pilot ajutător, pe același automobil de zăpezi, în spatele stăpânului. Ține minte! În curând sania lui va izbi un perete de stâncă. În ea însă, pentru că el va sări la timp, vei rămâne doar tu, desenând din creierii personali o pată care se va șterge și va fi iute uitată.

Sursa:
http://jurnalul.ro/editorial/basescu-obraznic-neschimbat-cu-cine-te-ai-maritat-ponta-633217.html